به سایت شرکت مبتکران عصر نوین پاسارگاد (مانا) خوش آمدید

یو پی اس ups چیست ؟

دستگاههای برق اضطراری بدون وقفه که اصطلاحاً منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) که به عنوان باتری پشتیبان نیز شناخته می شود ، در صورت قطع و خرابی منبع تغذیه برق شهری یا افت ولتاژ تا حد غیرقابل قبول ، برق پشتیبان را بدون تاخیر (Delay ) تأمین می کند.از امکانات برخی از دستگاههای  UPS امکان خاموش کردن منظم کامپیوتر و تجهیزات متصل به یو پی اس میباشد.

مقدار ظرفیت باتری یو پی اس تعیین می کند که چه مدت زمان برق (Backup time ) جهت پشتیبانی از تجهیزات را تأمین کند.در واقع این امر با محاسبه مقدار آمپر باتری و ولتاژ تغذیه هر یو پی اس (ولتاژ تغذیه DC BUS هر یو پی اس متفاوت است) و مقدار بار مصرفی محاسبه و پیشنهاد میشود.

 انواع ساختار (توپولوژی ) یو پی اس:

1- یو پی اس آفلاین یا Standby

2- یو پی اس لاین اینتراکتیو Line interactive

3- یو پی اس آنلاین Online double converstion

مشخصات یو پی اس Satandby:

یو پی اس های Standby در صورت بروز مشکلات متداول برق شهری مانند خاموشی ، افت ولتاژ یا افزایش ولتاژ از برق پشتیبان باتری استفاده و از طریق مدار یو پی اس خروجی بدون نوسان ولتاژ ساخته میشود . هنگامی که برق ورودی به زیر سطح ولتاژ ایمن می رسد یا به بالاتر از حد می رسد ، UPS از طریق ولتاژ DC باتری فرایند تبدیل ولتاژ DC به برق متناوب AC  را فراهم می آورد تا از صدمات و خرابی تجهیزات متصل حفظ و پشتیبانی کند . این مدل ها اغلب برای لوازم الکترونیکی مصرفی منازل، رایانه های سطح پایین ، سیستم های POS ، سیستم های امنیتی و سایر تجهیزات الکترونیکی سطح پایین طراحی شده اند.

مشخصات یو پی اس لاین اینتراکتیو  (Line interactive ups)

یو پی اس لاین اینتراکتیو دارای فناوری است که به شما امکان می دهد نوسانات جزئی برق (زیر ولتاژ و ولتاژهای بالاتر) را بدون نیاز به باتری اصلاح کند. این نوع UPS دارای یک ترانسفورماتور خودکار است که ولتاژهای پایین ( under voltage ) و ولتاژهای بیش از حد (over voltage ) را بدون نیاز به استفاده از باتری تنظیم می کند. مدلهای UPS لاین اینتراکتیو معمولاً برای وسایل الکترونیکی مصرفی منازل و دفاتر خدماتی ، رایانه های شخصی ، سیستمهای بازی ، وسایل الکترونیکی سینمای خانگی ، تجهیزات شبکه و سرورهای میان رده در مقیاس کوچک استفاده می شوند. یو پی اس لاین اینتراکتیو تجهیزات برقی تحت پشتیبانی را از حوادثی مانند خاموشی ، افت ولتاژ یا ولتاژ بیش از حد ، محافظت می کنند.

مشخصات یو پی اس آنلاین ( Online double conversion )

یو پی اس آنلاین ( online double conversion ) بدون در نظر گرفتن شرایط برق ورودی و از طریق مدار PFC و رکتیفایر و همچنین مدار اینورتر عمل تبدیل ولتاژ AC به DC و مجدد تبدیل آن به ولتاژ  AC را در خروجی یو پی اس بصورت مداوم فراهم آورده و از این حیث ولتاژ و فرکانس خروجی یو پی اس همواره ثابت و بدون نوسان میباشد،این مدل یو پی اس پر کاربردترین و کامل ترین نوع یو پی اس از نظر کارایی برای تجهیزات بسیار حساس به نوسانات برق و قطع برق میباشد . دستگاههای  UPS آنلاین برای محافظت از تجهیزات IT مهم ، نصب مراکز داده ، سرورهای پیشرفته ،دستگاههای طبی ، سرور روم ، تاسیسات مخابراتی بزرگ و برنامه های ذخیره سازی و تجهیزات پیشرفته شبکه از آسیب ناشی از قطع برق ، افت ولتاژ ، ولتاژ بیش از حد ، نویز فرکانس ، تغییر فرکانس یا اعوجاج هارمونیک کاربرد دارد.این سری از یو پی اس ها امکان افزایش مدت زمان برقدهی Backup time را در صورت اضافه شدن باتری پک اکسترنال را فراهم می آورد.