به سایت شرکت مبتکران عصر نوین پاسارگاد (مانا) خوش آمدید

مزیتهای باتری لیتیوم یون ( Li-ION) برای مصارف در یو پی اس ( UPS )

در مقایسه با باتری های VRLA، مزیت هایی در خصوص  باتری های لیتیوم یون وجود دارد که عبارتست از :

 

   – عمر مفید طولانی تر باتری های لیتیون یون نسبت به باتری های VRLA تا حدود 2 برابر

باتری های لیتیوم یونی تا دو برابر باتری های VRLA عمر می کنند. در حالی که طول عمر معمول یک باتری VRLA حدود 3 تا 5 سال است، باتری های لیتیوم یون UPS می توانند 8 تا 10 سال (یا بیشتر) – اغلب به اندازه طول عمر خود UPS دوام بیاورند. این ممکن است به این معنی باشد که هرگز نیازی به تعویض باتری در طول عمر یو پی اس نخواهید داشت، که باعث صرفه جویی در هزینه ها و کاهش خطر خرابی در طول تعمیر و نگهداری می شود. علاوه بر این،باتری لیتیوم یون می‌تواند چرخه شارژ/دشارژ بیشتری را در مقابل باتری‌های  VRLA،داشته و حدود 3000 تا 5000 سیکل شارژ و دشارژ را در مقابل 200 تا 500 چرخه باتریهای VRLA تحمل کند  که با این شرایط میتواند 8 تا 10 سال عمر باتری‌های لیتیوم یون افزایش دهد.

 

 

 

   –  وزن کمتر باتریهای لیتیوم یون و همچنین نصب آسان تر آن

باتری‌های لیتیوم یونی همچنین می‌توانند دمای بالاتری نسبت به باتری‌های VRLA را بدون کاهش عملکرد تحمل کنند. به ازای هر8 درجه سانتیگراد افزایش دمای بالاتر از25 درجه سانتیگراد ، باتری های VRLA تقریباً نیمی از طول عمر خود را از دست می دهند که منجر به کاهش قابل توجه عملکرد می شود. باتری‌های لیتیوم یونی می‌توانند تا دمای40 درجه سانتیگراد بدون هیچ مشکلی کار کنند. این به این معنی است که می‌توانید از UPS با باتری‌های لیتیوم یونی در مناطق گرمسیر و محیط‌های خشن‌تر مانند کاربردهای صنعتی و غیره استفاده کنید.

 

  – ابعاد کوچکتر باتریهای لیتیوم یون نسبت به باتریهای VRLA با توجه به عملکرد یکسان

باتری‌های لیتیوم یونی نیز 40 تا 60 درصد سبک‌تر از باتری‌های VRLA و حدود 40 درصد نیز کوچک‌تر هستند. این امر نصب یو پی اس و باتری های آن را در  Rackیا جاهای دیگر را بسیار آسان تر می کند و از نظر گزینه های نصب انعطاف پذیری را فراهم می کند. اندازه کوچکتر باتری های لیتیوم یون UPS همچنین به شرکت ها این امکان را می دهد که مقدار فضا یا زمان اجرا را در فضای کوچکتر داشته باشند. با محاسبات فضای کوچک‌تر مرکز داده، این می‌تواند تفاوت چشمگیری در هزینه ها و موارد حفاظتی ایجاد کند.

 

   زمان شارژ مجدد سریعتر

قطعا ایده آل و انتظار شما از سیستم یو پی اس  UPSهنگامی که   برق پشتیبان را تامین کند اینست که، باتری UPS باید در سریع ترین زمان ممکن و با ظرفیت کامل بدون آسیب به ساختار باتری، مجدد شارژ شود. در حالی که باتری های VRLA می توانند بیش از 12 ساعت طول بکشد تا از 0٪ تا 90٪ ظرفیت باتری شارژ شوند، باتری های لیتیوم یون فقط 2 تا 4 ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز دارد. با این ویژگی ریسک خطر اینکه قبل از اینکه باتری های یو پی اس شما به طور کامل شارژ شوند، دچار قطعی مجدد شوید را کاهش میدهد.

 

– هزینه کل کمتر مالکیت

باتری‌های لیتیوم یونی می‌توانند در طول عمر خود تا 50 درصد صرفه‌جویی در هزینه‌های مالکیت را به دلیل تعدادی از عوامل ایجاد کنند:
 
    طول عمر بیشتر در مقایسه با باتری های سنتی VRLA
    توانایی تحمل چرخه های شارژ/دشارژ بیشتر و دماهای بالاتر
    کاهش هزینه های نگهداری بدون تعویض باتری در شرایط عادی
    نیاز به فضا و هزینه های نصب را کاهش می دهد

 

 

 

 

    – قادر به تحمل دمای عملیاتی بالاتر.

شاید نگرانی هایی در مورد آتش گرفتن خود به خود باتری های لیتیوم یون شنیده باشید و نگران ایمنی این فناوری باشید. نوع باتری هایی که دارای چنین مشکلاتی در گرمای بیش از حد هستند، معروف به Thermal runway یا باند حرارتی، عمدتاً در تلفن های همراه و اسکوترهای برقی استفاده می شوند و کاملاً با باتری های مورد استفاده در سیستم های UPS متفاوت هستند.
یک تفاوت بزرگ در بسته بندی سلول باتری است که در باتری های لیتیوم یون برای UPS استفاده می شود. این بسته بندی برای ایجاد یک لایه ایمنی اضافی با توانایی جذب و مهار گرمای بیش از حد ناشی از باند حرارتی در نظر گرفته شده است. استانداردها و گواهینامه های مختلفی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که یک سیستم باتری معین شامل چنین ویژگی های ایمنی است.

 

 

    – امکان سیستم مدیریت یکپارچه باتری BMS نظارت از راه دور.

برخلاف باتری‌های VRLA، باتری‌های لیتیوم یون دارای سیستم مدیریت باتری یکپارچه  یا BMS هستند که از سلول‌های باتری در برابر دما، جریان و مشکلات شارژ بیش از حد یا شارژ کم محافظت می‌کند. BMS شارژ باتری را به طور مداوم کنترل و بهینه سازی می کند تا کارایی باتری را به حداکثر برساند و عمر باتری را افزایش دهد.

 

   –  ایمن تر برای محیط زیست.

 

 

شرکت مبتکران عصر نوین پاسارگاد با کادر مجرب ، با افتخار آمادگی ارائه مشاوره و تامین و اجراء در خصوص سیستم های  یو پی اس UPS و باتری را به مشتریان گرامی دارد.